Persbericht Gouden Gaffel Wedstrijden 2023

Zeilwedstrijden Gouden Gaffel, Turfrace en Strontrace

Warmond – In het weekend van 26 en 27 augustus 2023 organiseert Stichting Zeilvaart Warmond alweer de 31e editie van de Gouden Gaffel zeilwedstrijden op de Kagerplassen met als startpunt Park Groot Leerust te Warmond. Met historische bedrijfsvaartuigen zoals Westlanders, Kagenaars en andere zeilschepen wordt op zaterdag een Beurtveerwedstrijd gevaren en op zondag wordt een hardzeilwedstrijd gehouden. De schepen zullen op zaterdag rond 10:00 uur van start gaan vanuit park Groot Leerust en rond 17.00 uur weer finishen. Tussen 12.00 en 14.00 uur zullen de schepen ook te zien zijn in het park tijdens de lunch. Op zondagochtend wordt de hardzeilwedstrijd gevaren en de prijzen zullen rond 14.30 uitgereikt worden aan de winnaars. Op beide dagen is ons gezellige terras geopend waar u terecht kunt voor een hapje en een drankje. Voor de kinderen zal er een springkussen in het park aanwezig zijn. Vooruitkijkend naar het seizoen staat in het laatste weekend van september de Turfrace nog op het programma en op maandag 23 oktober gaat de jaarlijkse Strontrace tussen Workum en Warmond weer van start. De Strontrace is dit jaar extra feestelijk vanwege het 50 jarig jubileum. Het duurt nog even maar u kunt zich alvast opgeven voor de busreis van Warmond naar Workum zodat u zeker bent van een plekje bij de start op maandag 23 oktober! We verwachten dat er veel belangstelling zal zijn vanwege het 50 jarig jubileum. Aanmelden kan op info@zeilvaartwarmond.nl.